piątek, 13 lipca 2012

Masło orzechowe + zakupy kulinarne


Od wieczne pytanie: z czym zrobić kanapki? Ja znam jedną, prostą odpowiedź - masło orzechowe! :D Pasuje do wszystkiego... Tak, wiem robili je już wszyscy i na pewno każdemu się już znudziło. Ale jak dla mnie to jest numer jeden w kuchennej spiżarce. Tosty? Masło orzechowe + banan. Kaszka manna? Masło orzechowe + cynamon. Ochota na coś słodkiego? Masło orzechowe + nutella (łyżeczką prosto ze słoiczków). Domowe masło to zupełnie coś innego niż takie ze sklepu. Można trzymać je w lodówce albo w szafce. Moje jednak znika w niewyjaśnionych okolicznościach po około tygodniu...Ale uwaga - uzależnia! :D

Masło orzechowe

Składniki (na 2 małe słoiczki):
  • 500g orzeszków ziemnych
  • łyżeczka cukru
Wykonanie jest tak proste, że będzie dzisiaj w zdjęciach :) Orzeszki uprażyć na suchej patelni. Rozdrobnić chwilę, aż zaczną się zbijać w grudki. Przełożyć do innego naczynia i zblendować na gładką masę. Przełożyć do słoiczków.

Smacznego!











I dodatkowo moje zakupy: tarka do sera i miarki.






2 komentarze:

  1. O, właśnie potrzebuję miarek kuchennych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo... a ja tego przepisu nie znałam :)) Super - trzeba wypróbować! :))

    OdpowiedzUsuń